Veelgestelde vragen reizen en corona

coronavirus

Veelgestelde vragen en antwoorden over reizen en het coronavirus

Heb je een reis bij Voigt Travel geboekt? Dan kunnen we ons voorstellen dat je vragen hebt. Op deze pagina vindt je antwoord op de vragen over jouw zomer- en/of winterreis. 

Vragen en antwoorden 

Wat betekent het dringend advies van de Nederlandse overheid om niet naar het buitenland te reizen tot 15 januari voor de reizen van Voigt Travel?

Dit dringend advies heeft Voigt Travel ertoe doen besluiten, om alle reizen met vertrekdatum tot en met 24 januari te annuleren. De reizigers zijn hierover inmiddels geïnformeerd. De eerste vlucht naar Lapland deze winter staat gepland op 31 januari.

 

Wat gebeurt er als het reisadvies verandert tijdens onze reis?

Mocht het reisadvies wijzigen terwijl je op vakantie bent dan zorgt Voigt Travel ervoor dat je weer veilig thuis komt. Wij garanderen de terugvlucht door middel van de Voigt Travel repatriëringsgarantie. Dus wat er ook gebeurt, we regelen de terugvlucht voor je.

 

Wat gebeurt er dan met de niet genoten reisdagen?

Niet genoten reisdagen vallen normaal gesproken onder de dekking van je verzekering. Kijk goed hoe je verzekerd bent en neem ik geval van twijfel contact met hen op voor verder advies.

 

Wat gebeurt er als het reisadvies wordt gewijzigd voor vertrek?

Als we niet naar de bestemming kunnen die geboekt is dan kijken we eerst naar een andere bestemming in een code geel gebied. Mocht dit niet aansluiten bij jouw wensen dan ontvang je een reisvoucher indien je de reis al hebt geboekt of uiterlijk 31 december 2020 boekt.

 

Wat gebeurt er als ik zelf voorafgaand aan de reis in Nederland in quarantaine moet?

Dan kijken we eerst of we de reis meteen kunnen omboeken naar een later moment in het seizoen. Kan dit niet? Dan ontvang je een corona voucher zodat je de mooie reis op een later moment kunt beleven.

 

Ik heb een reis geboekt met mijn gezin. Stel nou dat we moeten annuleren omdat één persoon positief getest is?

Ook in dit geval kijken we of we meteen kunnen omboeken naar later in het seizoen, en anders ontvang je van ons een reisvoucher.

 

Als ik nu een reis boek, wat zijn dan de betalingsvoorwaarden?

Conform onze boekingsvoorwaarden vragen we een aanbetaling van 30% binnen tien dagen. Het resterende bedrag dienst zes weken voor vertrek te worden voldaan.

 

Wat gebeurt er met mijn (aan-)betaling als Voigt Travel failliet gaat?

Omdat wij zijn aangesloten bij de SGR, hoef jij je hier geen enkele zorgen over te maken. Indien Voigt Travel failliet zou gaan, staat je betaalde bedrag aan Voigt Travel garant bij de SGR.

 

Wanneer worden we geïnformeerd als onze reis niet door gaat?

Je wordt uiterlijk zes weken voor vertrek geïnformeerd door ons team op het moment dat de reis niet door kan gaan.

 

Wanneer besluit Voigt Travel om een reis te annuleren?

Kwaliteit en veiligheid staat bij Voigt Travel voorop. Mocht de bestemming nog code oranje of rood zijn en wij kunnen de kwaliteit van de reis niet meer waarborgen, dan zullen we besluiten om de reis te annuleren.

 

Staat je vraag er niet bij?

Stel dan je vraag via ons contactformulier of neem telefonisch contact met ons op 035 - 699 0322.

 

Praktisch
Meer informatie over reizen met Voigt Travel