Veelgestelde vragen reizen en corona

coronavirus

Veelgestelde vragen en antwoorden over reizen en het coronavirus

Heb je een reis bij Voigt Travel geboekt? Dan kunnen we ons voorstellen dat je vragen hebt. Op deze pagina vindt je antwoord op de vragen over jouw zomer- en/of winterreis. 

Vragen en antwoorden 

Ik wil graag een reis naar Lapland boeken, maar vanwege de ontwikkelingen omtrent covid-19 vraag ik mij af of ik nu wel een reis kan boeken?

We kunnen ons goed voorstellen dat deze vraag bij je opkomt in deze bijzondere tijden. Uiteraard geven we hierin graag een passend advies, want je kunt met een gerust hart en zonder financieel risico je reis boeken. 

In het geval dat de reis niet kan plaatsvinden vanwege officiële maatregelen van de lokale of Nederlandse overheid met betrekking tot COVID-19, dan kunnen wij de reis niet uitvoeren. Hiermee vervalt de betalingsverplichting en gaan we over tot restitutie van je (aan)betalingen.  

Uiteraard staan we in nauw contact met onze partners ter plaatse en volgen we de lokale maatregelen op de voet. Mocht de reis geen doorgang kunnen vinden dan zullen we dit uiterlijk 6 weken voor vertrek laten weten.   

Voor alle overige omstandigheden gelden de reguliere annuleringsregels. Dus deze regeling is dan ook niet van toepassing als je zelf annuleert. Wij adviseren je om hiervoor een annuleringsverzekering af te sluiten.
 

Wat zijn de boekings- en betalingsvoorwaarden als ik nu een reis voor zomer 2021 boek?

Voor onze zomerreizen geldt de Voigt Travel Zorgeloos Boeken Garantie. De voorwaarden van de Zorgeloos Boeken Garantie zijn:
  • De Zorgeloos Boeken Garantie is van toepassing op de zomerreizen met vertrek in 2021 (1 april 2021 – 30 november 2021).*
  • Het is mogelijk om tot zes weken voor vertrek kosteloos te annuleren, zonder opgaaf van reden van annulering. Je ontvangt je eerdere betaling retour.
  • Het is mogelijk om tot zes weken voor vertrek je reis om te boeken naar een andere periode of bestemming. Hierbij zullen we eventuele meer- of minderkosten verrekenen op de factuur.
  • De garantie wordt automatisch afgesloten bij nieuwe boekingen gemaakt vanaf 24 december 2020 en reizigers die in het bezit zijn van een corona voucher.
  • Bij nieuwe boekingen geldt: Aanbetaling voor de reis bedraagt 30% van de reissom. Dit bedrag dient binnen 10 dagen na bevestiging te worden betaald.
  • De restantbetaling vindt plaats zes weken voor vertrek.
* Dit aanbod geldt voor alle zomerreizen van Voigt Travel met uitzondering van de bestemming Groenland, reizen met de Colorline, reizen met de Smyril Line en de groepsreizen.
 


Wat zijn de boekings- en betalingsvoorwaarden als ik nu een reis voor winter 2021-2022 boek?

Als je nu voor aankomende winter een reis bij ons boekt, gelden de reguliere boekings- en betalingsvoorwaarden. Je ontvangt dan een factuur met de volgende reguliere betalingstermijnen:
  • Eerste aanbetaling van 30% binnen 10 dagen
  • De overige 70% dient 6 weken voor vertrek te worden voldaan 
 
In het geval dat de reis niet kan plaatsvinden vanwege officiële maatregelen van de lokale of Nederlandse overheid met betrekking tot COVID-19, dan kunnen wij de reis niet uitvoeren. Hiermee vervalt de betalingsverplichting en gaan we over tot restitutie van je (aan)betalingen.
 

Wat gebeurt er met mijn (aan)betaling als Voigt Travel failliet gaat?

Allereerst is het goed om te weten dat wij, ondanks deze crisis, een financieel gezond bedrijf zijn en er geen aanleiding is om je zorgen te maken over een faillissement. Daarnaast zijn wij aangesloten bij de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). Dit betekent dat mocht Voigt Travel niet aan haar financiële verplichtingen kunnen voldoen, de SGR het door jou betaalde bedrag terugbetaalt.


Wat gebeurt er als het reisadvies verandert tijdens onze reis?

Mocht het reisadvies wijzigen terwijl je op vakantie bent dan zorgt Voigt Travel ervoor dat je weer veilig thuis komt. Wij garanderen de terugvlucht door middel van de Voigt Travel repatriëringsgarantie. Dus wat er ook gebeurt, we regelen de terugvlucht voor je.

 

Wat gebeurt er dan met de niet genoten reisdagen?

Niet genoten reisdagen vallen normaal gesproken onder de dekking van je verzekering. Kijk goed hoe je verzekerd bent en neem ik geval van twijfel contact met hen op voor verder advies.

 

Wat gebeurt er als het reisadvies wordt gewijzigd voor vertrek?

Als we niet naar de bestemming kunnen die geboekt is dan bespreken we met jou de mogelijkheid om om te boeken naar een andere bestemming of periode. Mocht dit niet aansluiten bij jouw wensen dan zullen we de reis annuleren en ontvang je van ons een restitutie van de (aan)betaling.

 

Wat gebeurt er als ik zelf voorafgaand aan de reis in Nederland in quarantaine moet?

Dan kijken we eerst of we de reis meteen kunnen omboeken naar een later moment in het seizoen. Kan dit niet? Dan kijken we samen met onze partners op de bestemming naar een passende oplossing.

 

Ik heb een reis geboekt met mijn gezin. Stel nou dat we moeten annuleren omdat één persoon positief getest is?

Dan kijken we eerst of we de reis meteen kunnen omboeken naar een later moment in het seizoen. Kan dit niet? Dan kijken we samen met onze partners op de bestemming naar een passende oplossing.

 

 

Wanneer worden we geïnformeerd als onze reis niet door gaat?

Je wordt uiterlijk zes weken voor vertrek geïnformeerd door ons team op het moment dat de reis niet door kan gaan. Uiteraard houden we de situatie ter plaatse in de gaten. Mocht reisadvies wijzigen binnen die zes weken, nemen we uiteraard ook contact met u op.

 

Wanneer besluit Voigt Travel om een reis te annuleren?

Kwaliteit en veiligheid staat bij Voigt Travel voorop. Mocht de bestemming nog code oranje of rood zijn en wij kunnen de kwaliteit van de reis niet meer waarborgen, dan zullen we besluiten om de reis te annuleren. Hierover nemen wij contact met jou op en dan bespreken we met jou de mogelijkheid om de reis om te boeken naar een andere bestemming of periode. Mocht dit niet aansluiten bij jouw wensen dan zullen we de reis annuleren en ontvang je van ons een restitutie van de (aan)betaling.

 

Staat je vraag er niet bij?

Stel dan je vraag via ons contactformulier of neem telefonisch contact met ons op 035 - 699 0322.

 

Praktisch
Meer informatie over reizen met Voigt Travel