Veelgestelde vragen
Alles over de Voigt Travel reizen

Veelgestelde vragen

Voigt Travel organiseert al vele jaren reizen naar het Arctisch gebied. Dat betekent dat wij veel ervaring en kennis hebben. Daar kun je van profiteren. Hieronder vind je daarom een aantal veelgestelde vragen over praktische zaken en onze bestemmingen en ons antwoord daarop. Twijfel je nog? Bel ons (035 - 699 0322) of stel je vraag via het contactformulier. Uiteraard zijn wij ook te bereiken via Facebook: facebook.com/voigttravel


 

Reserverings- en betaalvragen

Ik zie alleen mijn eerste voornaam op de vouchers staan, gaat dit wel goed met het vliegticket?

Dit is helemaal goed. Alleen de eerste voornaam is namelijk noodzakelijk.  

Ik heb bij boeken per ongeluk mijn roepnaam doorgegeven en niet mijn paspoortnaam, wat kan ik doen?

Je dient altijd je naam volgens paspoort aan te leveren. Dit staat ook op het reserveringsformulier. Indien je gegevens niet kloppen, geef je dit door aan Voigt Travel. Je gegevens kunnen, eventueel tegen betaling, aangepast worden.  

Ik zie het nummer 1 staan achter mijn sneeuwscooter en/of huskysafari maar ik heb voor 2 personen geboekt. Klopt dit?

Dit klopt. Je deelt één sneeuwscooter of slede met zijn tweeën. Daarom staat er unit: 1  

Wanneer ontvang ik meer informatie over mijn reis?

Zes weken voor vertrek ontvang je uitgebreide reisinformatie. Drie weken voor vertrek ontvang je de vouchers. 

Ik heb de rekening betaald, maar ik heb hier geen ontvangstbevestiging van ontvangen. Is mijn geld binnen?

Wij versturen geen ontvangstbevestiging van de betaling.Wij kunnen dit uiteraard voor je checken. 

Alle excursies staan op dezelfde dag ingepland, klopt dit?

Dit klopt. Op de dag van aankomst krijg je een overzicht van het programma en weet je wanneer je wat zult gaan doen. 

Ik heb al geboekt, kan ik nog een excursie/verzekering toevoegen?

Dat kan. Een annuleringsverzekering kan nog tot maximaal 7 dagen na het boeken worden toegevoegd.  

Ik reis in de zomer naar het Pure Noorden en ik heb mijn boek en kaart nog niet binnen. Hoe kan dit?

Je boek en kaart worden direct na de boeking verstuurd. Het kan soms voorkomen dat er vertraging optreedt. Je boek en kaart krijg je in ieder geval zes weken voor vertrek. Zo kun je nog extra genieten van de vakantievoorpret.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen door middel van een bankoverschrijving of via een creditcard. Je doet de betaling ten name van Voigt Travel o.v.v. het factuurnummer, dit en onze bankgegevens vind je op je factuur.

Vragen over de accommodaties

Hoeveel handdoeken zijn er aanwezig en wat zijn de kosten om die bij te bestellen?

Dit verschilt per bestemming en accommodatie. Een handdoek is in ieder geval inbegrepen. Zie tabblad bestemming voor specifieke informatie over de bestemmingen. 

In- en uitchecken van je accommodatie

Internationale regel is dat gasten de accommodatie vanaf eind van de middag kunnen betrekken op dag van aankomst en eind van de ochtend dienen te verlaten op dag van vertrek.

Onder enig voorbehoud kunnen wij je melden dat in de meeste gevallen je bij een aankomst op bestemming eind van de ochtend reeds rond het middaguur kunt inchecken. Bij een terugvlucht op de laatste dag in de avond naar Nederland dien je ter plaatse te overleggen aangaande de mogelijkheden en voorwaarden om de accommodatie langer aan te houden (indien gewenst).

De mogelijkheden hiervoor zijn vanzelfsprekend mede afhankelijk van de reserveringen door derden, schoonmaakafspraken, toewijzing van accommodaties en van de aankomst- en vertrektijden van (overige) gasten waardoor alleen de accommodatieverschaffer ter plaatse hierover uitsluitsel kan geven.
 

Heb ik een visum nodig?

Nee, voor alle landen in Noord-Europa is een geldige Europese Identiteitskaart of geldig paspoort voldoende.
 

Wat is het voltage in Noord-Europa?

220 Volt. Er is overal elektriciteit, ook in de meeste wildernis cabins die tijdens de safari's worden gebruikt.
 

Wat voor kleding heb ik nodig in Noord-Europa?

Dat hangt natuurlijk af van het seizoen. 's Winters is goede, warme wintersportkleding voldoende. Je hoeft niet persé te beschikken over thermo ondergoed of kleding. Belangrijk is dat je je in laagjes kleedt, zodat er een isolerende laag tussen de verschillende lagen kleding kan ontstaan. Voor de excursies krijgt je alle benodigde kleding zoals een thermo overall en een helm voor het sneeuwscooteren, maar ook laarzen en handschoenen en eventueel extra sokken of een muts. Voor alle arrangementen van Voigt Travel geldt dat je de thermo overall de hele week gratis mag gebruiken, ook als je geen safari’s maakt. Lees meer over kledingadvies Lapland.

Wil je meer weten over kledingadvies in de zomer? Lees hier meer over kledingadvies voor Noord-Europa.

Kan ik in Noord-Europa mobiel bellen?

Finland heeft het dichtste mobiele telefoonnetwerk ter wereld en je hebt daardoor overal in Fins Lapland bereik, afhankelijk van je provider. Ook Zweeds Lapland beschikt over een goed netwerk. Bij extreme temperaturen kan je batterij echter wel langzamer gaan werken.

Vanuit Lapland kies je voor het buitenland eerst 00, 990 of 994 of 999 en dan het landnummer (NL 31, België 32), dan het netnummer zonder 0 en vervolgens het abonneenummer. Bij binnenlandse gesprekken in Lapland moet de 0 uiteraard wel gekozen worden.

Het beste is om jetelefoon al thuis te programmeren met de internationale code: eerst een plusje, dan het landnummer (voor Nederland 31, voor België 32) en dan het netnummer zonder de nul, gevolgd door het abonneenummer. 

Wat is het noorderlicht en waar kan ik het zien?

Het noorderlicht (Aurora Borealis) is een natuurverschijnsel wat zich in de wintermaanden in de gebieden rondom de poolcirkel voordoet. Je kunt het dus overal in Lapland en Noord-IJsland zien, maar is wel afhankelijk van een aantal natuurlijke randvoorwaarden. Door activiteit en explosies op de zon ontstaan er zonnewinden die als de deeltjes in onze dampkring komen, oplichten tot groene, gele en soms zelfs rode dansende kleurflarden’. Het moet uiteraard een heldere nacht zijn en er mag geen invloed van vals licht zijn om het goed te kunnen waarnemen. Lees meer over het noorderlicht.
 

Wat is de beste periode voor het noorderlicht?

Het is niet eenvoudig om aan te geven wat dé beste periode voor het noorderlicht in Noord-Europa is. Als de voorwaarden voor het noorderlicht gunstig zijn is het vanaf september mogelijk om het noorderlicht te aanschouwen! Lees meer over de beste periode.
 

Annuleren jullie mijn reis als het reisadvies van de bestemming die ik heb geboekt, wijzigt naar oranje? Of kan ik in zo’n geval zelf mijn reis kosteloos annuleren?

Een wijziging in het reisadvies van een bepaalde bestemming in verband met de situatie ter plaatse, betekent niet dat wij automatisch reizen naar deze bestemming annuleren. Wij zullen in zo’n situatie beoordelen of reizen naar deze bestemming veilig en verantwoord kan en op basis daarvan besluiten of de reis kan doorgaan. Bij code oranje kan de reis in de meeste gevallen gewoon doorgaan. Om dezelfde reden is er geen recht op zelf kosteloos annuleren. Wil je toch liever niet naar deze bestemming afreizen dan gelden onze reguliere annuleringsvoorwaarden.
 

Annuleren jullie mijn reis als het reisadvies van de NL overheid of de bestemming die ik heb geboekt, wijzigt naar rood? Of kan ik in zo’n geval zelf mijn reis kosteloos annuleren?

Als de overheid besluit dat we niet meer mogen reizen, neemt Voigt Travel contact met je op om de mogelijkheden te bespreken. Allereerst is het belangrijk om te weten dat je recht hebt op een restitutie zodra Voigt Travel de reizen niet kan uitvoeren. Daarnaast kijken we altijd mee naar andere mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan het omboeken van de reis naar een andere bestemming of vertrekdatum.
Als Nederland door de ECDC (de Europese RIVM) code rood krijgt dan kan het zijn dat andere landen aanvullende voorwaarden stellen aan reizigers die uit Nederland komen. Zoals een bewijs van vaccinatie, een negatieve testuitslag of bij hoge uitzondering een quarantaineperiode bij aankomst. 
Als de kleur tijdens je reis wijzigt in rood, zorgen we ervoor dat je zo snel mogelijk en veilig thuiskomt. Met behulp van de repatriëringsgarantie halen we je kosteloos naar huis.
 

Wat moet ik doen als ik voor vertrek positief getest ben op corona of geen negatieve test kan overhandigen?

Wij adviseren om voor je reis altijd een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. In het geval je voor vertrek positief getest bent, of geen negatieve test kan overhandigen, en de situatie vereist dit wel (weer), kun je namelijk niet op reis. In dat geval gelden onze reguliere annuleringsvoorwaarden. Neem in dat geval contact op met je annuleringsverzekering om te bespreken of je recht hebt op vergoeding van de annuleringskosten en ongebruikte reisdagen.

 


 

Praktisch
Meer informatie over reizen met Voigt Travel